Son dönemlerde turizm sektöründeki gelir kaybının bir çok sebebi olduğunu tahmin edebiliyorsunuzdur. Fakat ben asıl sorunun imaj ve marka değeri olduğunu düşünüyorum. Sebep şu ki; belirli marka değerine sahip oteller ve işletmeler imajını koruyarak hizmet kalitelerini üst seviye tuttu. Diğer işletmeler ise fiyat ve hizmet kalitesini düşürerek kötü bir izlenim bıraktılar. Sektörün sürekliliği için bu marka ve imaj kayıpları gelecek sezonlardaki Turizm İşletmelerini olumsuz etkileyecektir.

Otel işletmelerinde “Her Şey” dahil sistemi de ömrünü doldurmak üzere. Hızlı bir şekilde müşterilere yeni bir sistem oluşturarak Turizm İşletmelerinde , müşterinin beklentilerini iyi analiz ederek sektörü ayakta tutmamız gerekiyor.

Bir çok alternatif turizm için tanıtımlar ve bilgilendirmeler yapılmalı. Benim bu konu hakkındaki düşüncem “ Camping Turizm ” olarak alternatif turizm sektörünün oluşturulması ve tanıtılması. Şehirden, kalabalıktan ve toplumsal sorunlardan yorulan bireyler maddi olarak uygun bir şekilde tatil yapmak istiyorlar.

Bunu sağlamak için camping alanlarının tanıtılması ve talep sağlamak için bizler de elimizden geldiği kadar insanları teşvik ediyoruz. Fakat bizlerin gücü bu sektörde yetersiz kalıyor. Devlet desteği , Turizm Bakanlığı ve Orman Bakanlığının bu konu hakkında çalışmalar yürütmesini istiyoruz.

İnsanlar doğada kendi ateşlerini yakarak , kendi yemeklerini yaparak ve kendi konaklamasını ( Çadır ve karavan) kurarak kendilerini deşarz ediyorlar. Hiç kamp yapmamış insanları kamp yapmaya teşvik ediyoruz ve geri dönüş olarak bizlere ” Gerçekten çok güzel ve huzurlu bir gün geçirdik. Önceden kamp yapmadığımıza çok pişman olduk . Hem ekonomik hem eğlenceli hemde manevi olarak çok güzeldi” yorumlarını alıyoruz. Camping faaliyetlerinin daha eğlenceli , daha tatmin edici ve  macera duygusunu tatmin ettiği kanaatindeyiz.

Bunlar bizleri mutlu ediyor. Elimizden geldiği kadar teşvikte bulunuyoruz. İnsanların doğayı tanıması ülkemizdeki güzellikleri görmeleri için ve bu güzelliklerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yazılar ile fotoğraflar paylaşıyoruz.

Bu geri dönüşler ile, insanların binalardan, kalabalıktan ve yorucu şehir hayatından bıktıklarını , konaklama işletmelerine olan talebin azaldığını ve Turistlik faaliyetlerin artık Gezi ve Kamplara bireysel olarak veya küçük gruplar olarak  gerçekleştirildiğini görmekteyiz.

Alternatif Turizm olarak “ Camping Turizm ” ‘de söz sahibi olmayı ve projeler yürütmeyi isteriz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.