SALDA GÖLÜ KAMP MACERASI

Bu kamp maceramızdaki durağımız bu aralar çok popüler olan Türkiye’nin Maldivleri olarak anılan Salda Gölü. Elbette ki ilk aklınıza takılan bu güzel gölümüzün nerede olduğu. Salda Gölü, Burdur ilinin Yeşilova ilçesinin Salda Köyü’nde bulunmakla beraber, Burdur’a 56 km uzaklıktadır. Bu da araçla yaklaşık olarak 1 saat vaktinizi alacaktır. Kendi aracıyla gitmek isteyenler Burdur-Hacılar-Yeşilova istikametinde gittiklerinde kolaylıkla göle ulaşabilirlerken, otobüs tercih etmek isteyenleri ise Burdur otogarında bulunan Yeşilova minibüsleri beklemektedir.

Yeşilova tabelasını gördüğümüzde Salda Gölü görünmeye başlamıştı ve üç kafadar fotoğraflarda gördüğümüz beyaz sahil ve mavinin tüm tonlarını taşıyan eşsiz manzarayı yakalayabileceğimiz en uygun yeri tüm heyecanımızla gözlemlemeye başladık. Tabi ilk başta biraz kaygıya kapılmadık değil neden diye soracak olursanız sahil rengi ilk başta hayal ettiğimiz kadar beyaz değildi ama biz aracımızı sürmeye devam ettik. İlk durağımız Orman Bakanlığı Tabiat Parkı oldu. Burada sahil bir tık daha kendine gelmişti ama burada da durmadık ana yolda devam ettik . Yolun kenarında küçük bir mescitten sonra aracımızın burnunu Salda Köyü’ne doğru çevirdik. Köye gelmek üzereyken Maldivler Cafe tabelasını gördük, gayet hoşumuza gitti ve tabelanın olduğu yerden toprak yola girdik. Yaklaşık 3-5 dk sonra hayal ettiğimiz yere ulaşmıştık.

Eşyalarımızı indirmeden önce keşif yapmaya karar verdik ve göl kenarında kamp yapacağımız manzarası en uygun noktayı bulduk. Kamp kuracağımız alana bir gün boyunca bize yetebilecek malzemelerimizi (küçük tüp dahil) getirdikten sonra çadırlarımızı kurmaya başladık.

Tabi ki karnımız acıkmıştı. Hemen küçük bir ateş yakmak istedik. Havanın Salda da biraz serin ve rüzgarlı olması sebebiyle toprağı biraz eşeleyerek ateş yakacağımız bölgenin rüzgar almasını engelledik. Bir yandan sucuk ekmeklerimizi yerken, öteki yandan gün batımı eşliğinde manzarayı izlemeye koyulduk. Ateşte muzlu çikolata yapmayı da unutmadık tabi. Manzaranın ihtişamına o kadar kapılmıştık ki çadırlarımızın sinekliklerini kapatmayı unuttuğumuzu çok sonradan sinekler başımıza üşüştüğünde anladık. Bu sinekler gecenin ilerleyen saatlerinde serinleyen hava sebebiyle kayboldular ?

Turkuaz tutkusu olan herkesin rahatlıkla yüzünü ve içini gülümsetecek bir göl Salda. Salda bir krater gölü olmakla birlikte, suları cam göbeğinden başlayıp, en derin yerlerde çivit mavisine çalıyor. Çanağı bir volkanik bir patlama ile oluştuğu için mavisi de derin, kendisi de. Ki zaten 184 metre derinliği ile Türkiye’nin en derin göllerinden.

Salda oldukça büyüleyici özelliklere sahip bir göl. Öyle ki Mars ile arasında çok güzel bir benzerlik var. Gölün kıyısında gördüğünüz ilk başta sert kayalara benzeyip sonradan elinize alıp kil kıvamına geldiğini farkedeceğiniz beyaz tortulardan (stromatolik kayaçlar) tam olarak Mars ta da mevcut. İşte bu yüzdendir ki ‘Mars’ı merak eden Salda’yı görsün!’ denilmektedir. Bu yönüyle Salda, Mars hakkında fikir yürütmek için araştırmacıların gözde yerlerinden. Zira Dünya’da Mars’a bu yönüyle benzeyen sadece iki yer mevcut çünkü.

Gecesi gayet keyifli geçen Salda Gölü’nde bizimle beraber yaklaşık 10 çadır daha vardı. Yıldızlar çıktığında kendinizi galakside hissedebilirsiniz. Gökyüzünde milyonlarca yıldız bulunmakta olup, 5 yıldızlı otellleri tercih edeceğine bilmem kaç 5 milloonn yıldızlı gökyüzünü tercih edenlere duyurulur 😉

Salda yaz kış dinlemeden gecenin ilerleyen saatlerinde yeterince serinlediği için yanınıza battaniye ya da tulumunuzu almayı unutmayın. Biz yanımıza pike almamıza rağmen saat 04.00 sularında soğuğu baya hissettik ve güneş doğsa da ısınsak derdine düştük.

Sabah uyandığımızda gördüğümüz manzara eşsiz güzellikteydi. Dalga olmaması sebebiyle su kıyı dahil yeterince berraktı. Bu güzel manzara eşliğinde kahvaltımızı yaptıktan sonra fotoğraf manyakları olarak biraz çekim yaptık ve ardından kendimizi alışılmış deniz suyundan daha serin bir suya attık. Suya girecekseniz yanınızda deniz gözlüğü getirmeyi unutmayın derim 😉

Göle çok yakın mevkide otopark kenarında Maldivler Cafe bulunmakta olup elzem ihtiyaçlarınızı buradan karşılayabileceğiniz gibi, otoparkın hemen arka tarafına daha yapımı Temmuz ayında bitmiş olan WC, duş ve soyunma kabinlerini de kullanabilirsiniz.

Her ne kadar gezmekten  ve kampın keyfini çıkarmaktan Salda hakkında teknik pek fazla bilgi edinemesek de kamp ve gezi planları içerisine alınmasını şiddetle tavsiye edebileceğimiz bu yere mutlaka rotanızda yer verin ?

#özgürlükgezmekte  ,  #yollarakanataç

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.